7 בדצמבר 2011

סתימות לבנות

סתימות לבנות – מהן, ממה הן עשויות ומהם יתרונות השימוש בהם?

תהליך סתימת השיניים נקרא גם "שחזור שיניים" שכן התהליך כולל הסרת חלק פגוע בשן (ע"י עששת לדוגמא), ניקוי החלל שנוצר ולבסוף שחזור מראה השן ותפקודה בחזרה למצב התקין ע"י חומר מילוי, הסתימה. האמלגם (הסתימות האפורות) הינו חומר חזק אשר הוכיח את עצמו שנים רבות אך מבחינה אסטטית הוא כושל מלרצות את בעליו – הסתימה בעלת הצבע האפור כהה "שוברת" את מראה הצבע הטבעי של השן ומושכת את העין שלא לטובה. 
עם השנים, מעבדות רפואת שיניים מובילות ביצעו מספר ניסיונות לפתח סתימות אשר יהיו חזקות כמו האמלגם אך יחד עם זאת בעלות צבע שן טבעי ואסטטי. פירות הפיתוח המוצלחים ביותר של ניסיונות אלה נקראים בשפה העממית סתימות לבנות, עליהן נדון בשורות הבאות.

ממה עשויות הסתימות הלבנות?
רפואת שיניים הינה רפואה מתפתחת אשר נשענת על חידושים בתחום האלקטרוניקה, המדע והכימיה על מנת לשפר את תוצאות הטיפולים השונים ובעלות מינימאלית לרופא ולמטופליו. הסתימות הלבנות הוכרזו בתור חידוש מהפכני בעולם האסתטיקה הדנטלית שכן הן חסרות את הצבע הכסוף-שחור של סתימות האמלגם מאחר והן מורכבות משרפים מורכבים ולא ממתכות. הסתימות הלבנות כוללות שני חומרים אשר שילובם יחד יוצר את חומר מילוי השן האולטימטיבי, כפי שיובא בפניכם בהמשך. מבלי להיכנס לכימיה מסובכת, החומר האורגני שבתרכובת הסתימה מגיב עם החומר האי-אורגני תוך שימוש בחומר מקשר ליצירת הסתימה השלמה ללא שימוש במתכת כלשהי אלא בתור אור ממוקד בתור זרז לתהליך. 

יתרונות השימוש בסתימות לבנות
סתימות לבנות הופכות אט-אט לסתימות המבוקשות ביותר ע"י מטופלים אשר מעוניינים להמשיך לחייך ולצחוק בפה מלא בשיניים לבנות ואסטטיות. היתרונות של הסתימות הלבנות מסוכמים להלן :
  • אסטטיות – הן שומרות על מראה השן הלבן והטבעי.
  • סתימות לבנות אינן רעילות כמו סתימות האלמגם.
  • הסתימות הלבנות ניתנות לתיקון בקלות ללא הצורך בהחלפת כל הסתימה.
  • הן ניתנות לעיצוב בקלות.
  • הסתימות הלבנות מאפשרות בידוד של חום וקור.
  • התקנתן מאפשרת חיסכון בחומר שן בריא.


ולמרות כל הנאמר לעיל, אין להספיד את סתימות האמלגם שגם להן יתרונות ייחודיים משל עצמן אשר אותם ייקח רופא השיניים בחשבון בבואו להחליט על חומר הסתימה המתאים ביותר לכל מטופל ספציפי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה